|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Reportáž z průběhu 5.ročníku závodu Javornický Off Road - Zálesí 2003 |
Letošní ročník závodu Javornický Off Road- Zálesí 2003 byl jubilejní – pátý. Snad i z tohoto důvodu byly připraveny hned dva závody. Hlavní závod, tzv. Český pohár, pro běžné automobily 4x4, které splňují podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, zkrátka pro leštěnky a vložený Volný závod, kterého se mohl zúčastnit kdo chtěl. Omezení bylo pouze pro použité pneumatiky. Sobotní ráno nás všechny velice rozesmutnělo. Bylo zataženo, poměrně chladno, pršelo a pršelo. Vůbec to nevypadalo, že by chtělo přestat. Ani nepřízeň počasí však nedovede odradit nadšence a příznivce našeho závodu – Javornického Off Roadu – Zálesí. Spolek příznivců Off Road Javorník, který je iniciátorem a hlavním pořadatelem závodu, postavil do letošního ročníku tým, rozšířený o dva vozy. Za Off Road team Javorník se na start letošního jubilejního ročníku postavily následující posádky:
V závorkách za jmény je uveden počet
startů v předcházejících ročnících. První číslo znamená celkový počet
startů, druhé počet startů jako řidič, třetí počet startů jako
spolujezdec. Závodu se také zúčastnila i redakční
posádka internetového zpravodajství
www.dakar.cz Miloš Stárek, Tomáš Uruba a Olga Stecherová na redakčním
voze Jeep Cherokee z Liberce. Registrace
účastníku závodu byla letos poprvé na náměstí v Javorníku. Při registraci
si každá z posádek vylosovala startovní číslo, které je velice důležité
pro pořadí posádek na startu. První závod zahajuje nejnižší startovní
číslo a do dalších soutěží se pořadí mění tak, že první do další soutěže
nastupuje jako poslední.
Slavnostní zahájení 5.ročníku závodu
Javornický Off Road – Zálesí 2003 provedl ředitel závodu Ing. Pavel Janda
Po slavnostním zahájení závodu následoval slavnostní start závodu na
náměstí v Javorníku a slavnostní průjezd posádek dakaráckým obloukem.
Potom následoval přesun všech soutěžních posádek na závodiště v Zálesí.
Všichni jsme doufali, že nahoře na pastvinách pršet nebude. Jenom jsme
doufali, nahoře pršelo víc a ještě byla mlha. První soutěžní disciplínou se již tradičně
stala časovka. Jedná se o jízdu na čas volným terénem, posádky musí projet
v příslušném pořadí a určeném směru branková pole. Vlastní jízda na čas je
ještě doplněna hodem oštěpu a střelbou z pušky na cíl. Čas a zásahy mimo
cíl jsou hodnoceny trestnými body, vyhrává posádka s nejnižším počtem
trestných bodů. Po rozpravě posádek s hlavním rozhodčím a
nezbytné procházce po trati, se na start postavila první posádka podle
startovního čísla, posádka manželů Vondrákových z Hradce Králové se
startovním číslem 2.
Ostrý start provedl opět ředitel závodu ing.Pavel Janda a už se jelo. Všechny posádky se snažily. První disciplínou byl hod oštěpem. Oba oštěpy, házeli vždy oba členové posádky, do vyznačeného cíle dohodilo pouze pět posádek ze třinácti: č.4 Mašek – Jeřábek, č.7 Juřena – Bican, č.13 Janda – Janda, č.19 Janků – Fibinger č. 23 Dopita – Zetocha. Nejlepší ve střelbě, stříleli opět oba členové posádky a každý měl šest pokusů, byla posádka č. 25 Uruba – Stecherová s devíti zásahy z možných dvanácti. Nejrychlejší v cíli první soutěže byla posádka č. 9 Potyš-Poskočil, která absolvovala trať v čase 5:02,38, druhá č.10 Adam – Adamová časem 5:21,00 a třetí č.19 Janků-Fibinger časem 5:33,69. Protože však nejrychlejší posádky startovní číslo 9 a 19 nezvládly svoje vozidla a srazily stavěcí branku u střelby, za což obdržely 300 trestných bodů, propadly se v celkovém hodnocení na 11. a 8.místo. Posádka č.19 se tak připravila o vítězství v časovce, které tak vybojovala posádka č.4 Mašek – Jeřábek časem 5:48,25, která tak potvrdila (po loňském 4.místě) roli velkého favorita. Výsledky první soutěže – časovky:
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |